Kulturalny PR
11 października 2013 / Nasze publikacje

W 2012 r. polskie teatry i filharmonie zorganizowały więcej przedstawień niż rok wcześniej, mimo to przyszło na nie o 2,5 proc. widzów mniej – wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego. Najpopularniejszą formą udziału w kulturze nadal jest chodzenie do kina, jednak jak wynika z badania GUS w zeszłym roku na seanse wybrało się o 5,4 proc. kinomanów mniej niż rok wcześniej.

 

Budowanie pozytywnego wizerunku to proces długotrwały, który musi być dobrze zaplanowany, a przede wszystkim konsekwentnie realizowany. W czym może pomóc dobry PR? Oczywiście w kontakcie z czwartą władzą, czyli mediami. Każdy PR-owiec wie, że ich zasięg pozwała na dotarcie z przekazem do szerokiego grona odbiorców. W ramach relacji z mediami warto organizować konferencje i briefingi prasowe. Efekty przyniosą regularne spotkania z dziennikarzami, których odbiorcy są potencjalnym, pożądanym uczestnikiem danego wydarzenia. Aktywność w mediach i budowanie odpowiedniej relacji z dziennikarzami może być doskonałym sprzymierzeńcem sektora kultury. Efekty pracy są łatwo zauważalne, a recenzje w opiniotwórczych dziennikach czy magazynach potrafią zdziałać cuda. Podobnie jest w przypadku patronatu medialnego, który z pewnością pomoże nagłośnić naszą inicjatywę, wspierając promocję i dotarcie do nowych odbiorców, a także zwiększając prestiż wydarzenia.

 

Autor: Marta Wawrzeniecka. Artykuł ukazał się w Gazecie Finansowej.

 

powrót